مدل های جدید کاغذ دیواری پذیرایی + عکس
نوشته شده توسط : لیلا

دکوراسیون پذیرایی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است که باید در طراحی آن نهایت دقت و تلاش خود را به کار گیریم . انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون داخلی این قسمت از منزل است که احتیاج به توجه ویژه ای دارد . فضای پذیرایی نسبت به فضاهای دیگر خانه رسمی تر است و مهمانان در این محل می نشینند و به گفت و گو می پردازند از این رو در طراحی و دیزاین دکوراسیون آن باید حساسیت بیشتری به خرج دهیم . در گذشته کمتر از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار ها استفاده می کردند ولی امروزه با آمدن مدل های متنوع و مقام کاغذ دیواری به بازار رواج بیشتری پیدا کرده است . مزیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ این است که کاغذ دیواری به آسانی نصب می شود و بوی تند رنگ را ندارد .

 

کاغذ دیواری پذیراییکاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب رنگ کاغذ دیواری پذیرایی

برای انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری باید ابتدا به رنگ دیگر وسایل پذیرایی توجه کنید ، اگر رنگ کاغذ دیواری با رنگ دیگر وسایل دکوراسیون هماهنگ نباشد ایجاد بی نظمی و آشفتگی می کند . برای افراد تنوع طلب رنگ ها و طرح های ساده مناسبند و نباید از طرح های شلوغ انتخاب کنند که زود از آن خسته شوند .

 

رنگ کاغذ دیواری پذیراییرنگ کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب طرح کاغذ دیواری پذیرایی

طرح کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی هماهنگ باشد . اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل مدرن است باید طرح کاغذ دیواری ساده باشد و نقش و نگار زیادی نداشته باشد . برای خانه‌ هایی که سبک کلاسیک دارند و از مبلمان سلطنتی و استیل استفاده می کنند طرح کاغذ دیواری‌ باید دارای نقش و نگار‌های برجسته باشد تا با دکوراسیون منزل ست شود .

 

کاغذ دیواری پذیراییکاغذ دیواری پذیرایی

ویژگی کاغذ دیواری خوب

کاغذ دیواری مرغوب باید چند ویژگی را دارا باشد از جمله اینکه قابل شست و شو باشد و بتوان با مواد شوینده آن را تمیز کرد . روکش فوقانی کاغذ دیواری باید از نوع وینیل باشد تا در برابر کشش به اندازه کافی مقاوم باشد . کاغذ دیواری همچنین باید ضد آلرژی و حساسیت باشد و بو و گرد و خاک را جذب نکند و بعد از نصب باید دارای سطحی صاف و یکدست باشد .

 

 

کاغذ دیواری مرغوبکاغذ دیواری مرغوب

چند نکته مهم

۱ – اگر سقف خانه شما بلند است از کاغذ دیواری با طرح های افقی استفاده کنید تا خطای دید سقف را کوتاهتر نشان دهد و تعادل برقرار شود همچنین این طرح ها به فضا گرما و صمیمیت بیشتری می دهند .

۲ – اگر می خواهید فضای پذیرایی پرانژی و شاد باشد از کاغذ دیواری با رنگ شاد و درخشان استفاده کنید و اگر میخواهید محیطی آرام و منظم داشته باشید کاغذ دیواری را از طرح های گلدار با رنگ خیلی ملایم انتخاب کنید .

۳ – در انتخاب کاغذ دیواری به کفپوش های اتاق نیز توجه کنید ، اگر کفپوش اتاق ساده است کاغذ دیواری را از طرح های گلدار و نسبتا شلوغ انتخاب کنید و اگر کفپوش طرح دار و شلوغ است کاغذ دیواری را از طرح های ساده انتخاب کنید تا تعادل برقرار شود و زیبایی بیشتری به دکوراسیونتان بدهد .

۴ – برای اندازه گیری متراژ دیوار ها بهتر است از یک نصاب بخواهید این کار را انجام دهد تا برای خرید کاغذ دیواری و برآورد هزینه آن با مشکل مواجه نشوید . کاغذ دیواری همیشه ممکن است دچار آسیب و خرابی شود برای همین بهتر است هنگام خرید یک رول اضافه تر خریداری کنید تا در صورت لزوم برای تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده به مشکل برخورد نکنید .

۵ – کاغذ دیواری که انتخاب می کنید باید دارای کیفیت مناسبی باشد تا برای چند سال قابل استفاده باشد و دچار آسیب دیدگی نشود و رنگ ان ثابت بماند ، همچنین باید قابل شست و شو باشد . برای تمیز کردن کاغذ دیواری از اسپری های مخصوص استفاده کنید .

 

کاغذ دیواری سه بعدیکاغذ دیواری سه بعدی

 




:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: